احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه سلیمان خاطر سنندج

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان از احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد

به گـزارش هه نـگاو،

افشین خوشگوار عنوان کرد:  با  ارائه دستورکاری در خصوص احیا و بهسازی زمین چمن اردوگاه شهید سلیمان‌خاطر سنندج، به برنامه آموزش و پرورش استان در این زمینه پرداخت و اردوگاه شهید سلیمان خاطر را از نظر موقعیت فیزیکی در سطح غرب کشور بی‌نظیر و در سطح کشور کم‌نظیر عنوان کرد.

 

وی در خصوص امکانات آن افزود: مساحت بالغ بر ۶ هکتاری، استخر شنای استاندارد، سالن‌های آمفی‌تئاتر و جلسات، خوابگاه، سلف سرویس ۲۰۰ نفری و پارکینگ مناسب باعث ایجاد ظرفیت مطلوب برای این اردوگاه شده است.

 

معاون تربیت بدنی و سلامت با اشاره به زمین چمن این اردوگاه به عنوان یک ظرفیت بزرگ برای ورزش دانش‌آموزی و حتی استفاده خصوصی از آن، تلاش‌های جدید برای احیا این زمین را یادآور شد و در عین حال از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها در دهه ۹۰ خبر داد.

 

خوشگوار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای احیای این زمین را از جنبه محدودیت‌های موجود در آموزش و پرورش غیرقابل دسترس دانست و گفت: با ورود جدی مدیرکل آموزش و پرورش به احیای این زمین و پیگیری معاونت‌های پرورشی و فرهنگی، و تربیت‌بدنی و سلامت این اداره کل؛ موافقت‌های اولیه با بهسازی این زمین در قالب طرح شهید سلیمانی کسب شده است.

 

وی با اشاره به ماهیت این طرح، تخصیص بخشی از اعتبار بهسازی توسط وزارت آموزش و پرورش را منوط به اختصاص استانی و تأمین منابع محلی بخش دیگر اعتبار عنوان کرد و گفت: در ماه‌های گذشته با شرکت‌های مختلف عمرانی در خصوص زیرسازی، بهسازی، تعبیه چمن، تعمیر سکوها و … وارد مذاکره شدیم.

 

وی انجام فاز اول احیا این زمین را مستلزم تخصیص اعتبار بالغ بر ۵ میلیارد تومان بیان کرد و با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان برای تأمین یک سوم این اعتبار از طریق استفاده از منابع و ماشین آلات، از استاندار درخواست کرد با حمایت‌های همیشگی زمینه کمک دستگاه‌های دیگر به آموزش و پرورش فراهم شود.

 

این مقام مسئول در آموزش و پرورش کردستان در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد؛ احیای این زمین علاوه بر آثار تربیتی و زیستی مطلوب، زمینه ایجاد یک زمین استاندارد ورزشی برای دانش آموزان و بخش‌های دیگر خصوصی را فراهم آورد.